Δευτέρα 22 Μαρτίου 2010

Κύριε Πρόεδρε, παρακολούθησα με προσοχή την αγόρευση του κ. Προέδρου του ΛΑ.Ο.Σ και ήθελα πριν από οτιδήποτε άλλο να χαιρετήσω το γεγονός ότι ο Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός, τοποθετήθηκε στην υποεπιτροπή εξοπλισμών την προηγούμενη εβδομάδα υπέρ της απόφασης της Κυβέρνησης να συνάψει τη συμφωνία πλαίσιο με τη Γερμανική πλευρά και την Abu Dabi Markt, για το ζήτημα των υποβρυχίων και το μέλλον των ναυπηγείων.Έδωσε όμως με την τοποθέτησή του ο κ. Καρατζαφέρης, προηγουμένως την αίσθηση, ότι οδηγηθήκαμε για πολιτικούς λόγους προκειμένου να εξευμενίσουμε την Καγκελάριο Μέρκελ σε μία απόφαση που με αμιγώς επιχειρησιακούς και οικονομικούς όρους μπορεί να μην υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον.

Θέλω λοιπόν, να εξηγήσω προς το Σώμα, ότι μετά τις εκλογές του Οκτωβρίου, παραλάβαμε σε σχέση με τα ναυπηγεία και τα υποβρύχια έναν τεράστιο γόρδιο δεσμό. Βρήκαμε τις συμβάσεις κατασκευής και εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων να έχουν καταγγελθεί με πρωτοβουλία της Γερμανικής πλευράς που ζητούσε αποζημίωση και συμβατική και αδικοπρακτική. Βρήκαμε τα ναυπηγεία στο πρόθυρο της πτώχευσης και του κλεισίματος. Βρήκαμε να απειλούνται 1200 θέσεις εργασίας άμεσες και εκατοντάδες άλλες, έμμεσες, μέσω υπεργολάβων. Βρήκαμε το δημόσιο ταμείο να έχει δώσει όλα αυτά τα χρόνια 2 δισεκατομμύρια ευρώ για τα υποβρύχια, χωρίς να έχουμε παραλάβει ούτε ένα υποβρύχιο νέο, ούτε ένα υποβρύχιο εκσυγχρονισμένο. Βρήκαμε τέσσερα υποβρύχια μας, εγκλωβισμένα στο Σκαραμαγκά και ένα, επί χρόνια εγκλωβισμένο στο Κίελο, χωρίς η προηγούμενη κυβέρνηση να δηλώνει ότι το παραλαμβάνει ή το απορρίπτει, χωρίς να έχει πάρει κανένα νομικό μέτρο προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Αντιθέτως, είχε διαμορφώσει τις προϋποθέσεις μιας μακροχρόνιας διαιτητικής δίκης στο Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο με κίνδυνο για τα λεφτά του Δημοσίου, για τα υποβρύχια, για τους εργαζόμενους, για την ναυπηγική υποδομή της χώρας.

Αναλάβαμε την ευθύνη της διαχείρισης. Θέσαμε ένα διαφανές διαδικαστικό πλαίσιο επικαλούμενοι και τη βοήθεια μιας μεγάλης διεθνούς ελεγκτικής εταιρείας όπως είναι η Λαζάρ. Και καταλήξαμε σε μία λύση που δεν αφορά καθόλου, μα καθόλου την αραβική πλευρά, γιατί η οικονομική διαπραγμάτευση έγινε και θα γινόταν με τη γερμανική πλευρά, αφού ούτως ή άλλως αυτή ήταν, είναι και θα είναι η υποκατασκευάστρια των υποβρυχίων και η κάτοχος της σχετικής τεχνογνωσίας. Και η λύση μειώνει το ναυπηγικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού κατά ένα υποβρύχιο, κάτι που είναι ήδη μία πολύ δραστική περικοπή. Αντί, λοιπόν, τα υποβρύχια να είναι οκτώ, είναι επτά.

Λύνουμε το θέμα του «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» με τον τρόπο που γνωρίζετε, παραλαμβάνοντάς το για να το πουλήσουμε σε άλλη χώρα σε τιμή αρμόζουσα στην αξία του, γιατί το έχουμε πληρώσει, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ως λαός από τον ιδρώτα των πολιτών 464 εκατομμύρια και η γερμανική πλευρά δέχεται να το κοστολογήσει μόνο 300 εκατομμύρια, ενώ οι δοκιμές έχουν ολοκληρωθεί από το 2008 και δεν έχουμε απαντήσει στη γερμανική πλευρά από το 2008 με ένα ναι ή με ένα όχι. Άρα δεν μπορούσαμε να χαρίσουμε μονοκονδυλιά 163 εκατομμύρια στους Γερμανούς, οι οποίοι μπορεί να πετυχαίνανε πολύ καλύτερη τιμή μόνοι τους, χωρίς τη δική μας παρουσία.

Καταργούμε τον εκσυγχρονισμό των υποβρυχίων τύπου 209, τα οποία έχουν ήδη ηλικία περίπου 35 ετών, γιατί είναι μία άχρηστη επένδυση σε παλαιό υλικό και ο πρώτος εκσυγχρονισμός κόστισε -ούτε λίγο ούτε πολύ- 390 εκατομμύρια. Και αυτό που κάνουμε είναι, αντί του εκσυγχρονισμού δύο υποβρυχίων που απομένουν, να τα πάρουμε νέα του πιο σύγχρονου τύπου -και από πλευράς τεχνικής και από πλευράς οπλικής- καταβάλλοντας με βάση τη τιμή εκσυγχρονισμού που είναι περίπου 390 εκατομμύρια απολογιστικά, περίπου 100 εκατομμύρια για το καθένα παραπάνω. Έχουμε, δηλαδή, 400 εκατομμύρια περίπου ο εκσυγχρονισμός, 500 εκατομμύρια τιμή κατά αποκοπή, χωρίς αντισταθμιστικά, χωρίς περαιτέρω προσαρμογές, χωρίς νέα διαπραγμάτευση, με ασφάλεια συναλλαγών και ασφάλεια δικαίου, 500 εκατομμύρια. Πανηγυρίζει το Ναυτικό, δεν το περίμενε κανείς αυτό.

Και έχουμε και ένα πρόγραμμα πληρωμών, το οποίο είναι σαφές. Ξεκινάμε από φέτος και θα τελειώσουμε σε εννέα χρόνια. Ξεκινάμε με 300 εκατομμύρια, αλλά σταδιακά πάμε 300-200, 200-150, 100-50, ξέρουμε τι δίνουμε κάθε χρόνο. Η οροφή μας είναι η συμφωνημένη με το Υπουργείο Οικονομικών.

Και όλα αυτά γίνονται για πρώτη φορά. Τίθενται ενώπιον της Βουλής προκαταβολικά και εγκρίνονται όχι μόνο από τη πλειοψηφία του ΠΑ.ΣΟ.Κ., αλλά και με την ψήφο του ΛΑ.Ο.Σ., που είναι άξιο συγχαρητηρίων λόγω της υπεύθυνης στάσης του. Τίθενται ενώπιον όλων των πτερύγων, όλων των παραγόντων. Ο καθένας μπορεί να πει, αν έχει κάτι να πει.

Όλα αυτά θα πάρουν τη μορφή μιας αναλυτικής σύμβασης, η οποία θα εμφανιστεί ενώπιον της Βουλής, θα συζητηθεί διεξοδικά, θα κυρωθεί, διότι πρέπει η Βουλή να τοποθετηθεί για το αν κρίνει συμφέρουσα την επιλογή αυτή. Διότι η επιλογή αυτή δεν είναι μια επιλογή της Κυβέρνησης, είναι μια επιλογή που κάνει αναγκαστικά η Κυβέρνηση για να σπάσει το γόρδιο δεσμό.

Άρα, λοιπόν, θέλω να διευκρινίσω απευθυνόμενος προς τον κύριο Πρόεδρο του Λαϊκού Ορθόδοξου Συναγερμού, ότι οι επιλογές μας έγιναν με πρώτο κριτήριο τις ανάγκες τις επιχειρησιακές και αμυντικές του Πολεμικού Ναυτικού. Δεύτερον έγιναν, με κριτήριο το σεβασμό του δημοσιονομικού βάρος των Ελλήνων πολιτών και στο πλαίσιο του δημοσιονομικού μας προγράμματος.

Τρίτον έγιναν, για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της ελληνικής πολεμικής βιομηχανίας. Τέταρτον έγιναν, για τη διαφύλαξη των θέσεων των εργαζομένων. Και αν αυτό έχει και κάποια επιρροή στην οικονομική και άρα και στην πολιτική αξιοπιστία της χώρας διεθνώς, είναι καλοδεχούμενο, αλλά δεν ενεργήσαμε εκβιαζόμενοι από έξω. Ενεργήσαμε πιεζόμενοι από καταστάσεις, την ευθύνη των οποίων πρέπει να την αναζητήσουμε στο εσωτερικό της χώρας.

Αλλά δεν είναι ο ρόλος μας εδώ τώρα να αναζητούμε ευθύνες, ούτε να κρυβόμαστε. Ο ρόλος μας είναι να επιλύουμε προβλήματα. Και επιλύουμε προβλήματα προς όφελος του λαού, προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων και προς όφελος της διπλωματικής αξιοπιστίας της χώρας.

Tags: Αγορεύσεις | Παρεμβάσεις 2010