Τρίτη 6 Ιουλίου 2010
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Ευάγγελος Βενιζέλος, απαντώντας σε δήλωση του υπευθύνου του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εθνικής Άμυνας της ΝΔ κ. Θ. Λεονταρίδη, σχετικά με την επιλογή του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, δήλωσε τα εξής:
Λυπάμαι γιατί ο εκπρόσωπος της ΝΔ για θέματα Εθνικής Άμυνας κ. Λεονταρίδης επέλεξε να κρύψει πίσω από οξύτατες, απαράδεκτες και καταφανώς υπερβολικές εκφράσεις το απλό γεγονός ότι δεν είναι κοινοβουλευτικά επιμελής. Αλλιώς, θα είχε αντιληφθεί ότι στο πρόσφατα ψηφισμένο από την ολομέλεια της Βουλής νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για το πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» συμπεριλαμβανόταν εξ αρχής και όχι ως τροπολογία, ρύθμιση σχετική με την διαδικασία επιλογής του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, έτσι ώστε αυτή να διενεργείται με όρους όμοιους με αυτούς που ισχύουν για την επιλογή του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
1 Ιουλίου 2009
Παρέμβαση Ευ. Βενιζέλου κατά τη συζήτηση επί των άρθρων 1- 31 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού: «Οργανωτική Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων – Βόλος 2013 και άλλες διατάξεις»
15 Οκτωβρίου 2008
Την ώρα που η παγκόσμια κοινή γνώμη και μαζί με αυτήν η ελληνική παρακολουθεί με αγωνία την εξέλιξη της διεθνούς οικονομικής κρίσης, την ώρα που ο πολίτης στρέφεται στο κράτος, στους θεσμούς και την πολιτική προκειμένου να βρει κάποια σημεία σταθερότητας μέσα στην αστάθεια της οικονομίας και των αγορών, στην Ελλάδα ανοίγει μία βαθιά θεσμική κρίση.
23 Νοεμβρίου 2006
Αγόρευση Ευ. Βενιζέλου κατά τη συζήτηση επί των άρθρων και των τροπολογιών του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης: «Τροποποίηση του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίου και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών που κυρώθηκε με το ν. 1756/1988 (ΦΕΚ Α΄ 35) σχετικά με την αναδιοργάνωση της Επιθεώρησης Δικαστηρίων και Δικαστικών Λειτουργών και άλλες διατάξεις».
Κύριε Πρόεδρε, μιλώντας και επί της αρχής του νομοσχεδίου είπα ότι θα ήταν ένα συμβατικό, συντηρητικό νομοσχέδιο, αν δεν εντασσόταν σε πάρα πολύ αρνητικά συμφραζόμενα, εάν δεν υπήρχε δηλαδή το γενικότερο κλίμα που δημιουργεί η κυβερνητική παρέμβαση στο χώρο της δικαιοσύνης και γενικότερα η κακοποίηση των θεσμών που προκαλεί συστηματικά και ενσυνείδητα η Κυβέρνηση.
22 Νοεμβρίου 2006
Αγόρευση Ευ. Βενιζέλου στην Επιτροπή Αναθεώρησης του Συντάγματος κατά τη συζήτηση επί των άρθρων 88, 90, 95, 98 και 100 του Συντάγματος.
21 Νοεμβρίου 2006
Αγόρευση Ευ. Βενιζέλου κατά τη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης: «Τροποποίηση του Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών που κυρώθηκε με το ν. 1756/1988 (ΦΕΚ 35 Α’) σχετικά με την αναδιοργάνωση της Επιθεώρησης Δικαστηρίων και Δικαστικών Λειτουργών και άλλες διατάξεις».
Κύριοι Βουλευτές, η ανεξαρτησία της δικαιοσύνης συνήθως αντιμετωπίζεται με την εξωτερική της όψη, ως ανεξαρτησία έναντι των πολιτικών οργάνων του κράτους και άλλων πολύ ισχυρών πηγών επιρροής επί της δικαιοσύνης και των αποφάσεών της.
Πιο λεπτή, όμως και πιο κρίσιμη όψη της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης είναι η εσωτερική της ανεξαρτησία, η διαφύλαξη της ελεύθερης δικανικής συνείδησης του δικαστικού λειτουργού, σε σχέση με τους προϊσταμένους τους, σε σχέση με τα όργανα του ίδιου του δικαστικού Σώματος που παίζουν καθοριστικό ρόλο στην υπηρεσιακή του εξέλιξη, στην προαγωγή του, στις τοποθετήσεις του, στον τρόπο με τον οποίο κινείται μέσα στο χώρο της δικαιοσύνης. Η επιθεώρηση των δικαστικών λειτουργών είναι ο κύριος μοχλός για την παραβίαση της εσωτερικής ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης, όταν αυτή δεν οργανώνεται και δεν ενεργείται σωστά.
20 Ιουνίου 2006
Αγόρευση Ευ. Βενιζέλου κατά τη συζήτηση επί της αρχής του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης: «Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις».
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η κυβερνητική πολιτική για τη δικαιοσύνη είναι ο πραγματικός δείκτης του πολιτικού πολιτισμού κάθε χώρας και κάθε περιόδου. Στην κυβερνητική πολιτική για τη δικαιοσύνη διαπιστώνουμε αν τηρούνται οι εγγυήσεις του κράτους δικαίου. Αν η Κυβέρνηση σέβεται την ίδια της τη ρητορεία.
Δυστυχώς, εν έτει 2006 τίθεται στη χώρα μας πρόβλημα βασικών εγγυήσεων του κράτους δικαίου. Αυτά που συμβαίνουν με τις γνωστές υποθέσεις των υποκλοπών και των πακιστανών είναι η κορυφή του παγόβουνου. Η αρνησιδικία που βιώνει κάθε μέρα ο πολίτης στα ποινικά, τα πολιτικά και τα διοικητικά δικαστήρια είναι, αν θέλετε, η πιο απλή και πρακτική όψη ενός μεγάλου προβλήματος αμφισβήτησης του δικαιώματος παροχής έννομης προστασίας, του δικαιώματος στη δίκαιη δίκη.
2006-2007
1. Η διαφάνεια ως υπόθεση της κοινωνίας των πολιτών
Η διαφάνεια στην Ελλάδα, όπως και σε όλες τις θεσμικά οργανωμένες χώρες, είναι θεμελιώδες κοινωνικό και πολιτικό αίτημα που ταυτίζεται με την επιβολή της νομιμότητας, την ισχύ των εγγυήσεων του κράτους δικαίου, τον σεβασμό της ισονομίας και της αξιοκρατίας, την ομαλή λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών, την χρηστή διαχείριση του δημοσίου χρήματος, την ορθολογική λειτουργία των αγορών.
2006-2007
2. Το πρόβλημα της ελληνικής δικαιοσύνης έχει λύση
Η έκταση του προβλήματος
Είναι κοινή και μόνιμη παραδοχή ότι η ελληνική δικαιοσύνη νοσεί, ότι δεν μπορεί να επιτελέσει με γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο τις λειτουργίες της και να διασφαλίσει την απονομή δικαίου, δηλαδή την άσκηση του δικαιώματος δικαστικής προστασίας (άρθρο 20 του ελληνικού Συντάγματος) και του δικαιώματος στη δίκαιη δίκη ( άρθρο 6 Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου), φορέας των οποίων είναι κάθε πρόσωπο που βρίσκεται στην ελληνική επικράτεια ή μάλλον σχετίζεται με την ελληνική έννομη τάξη.



















